Cesar Millan

Publicerat: 2012-03-23 Kl: 17:32:07 | I kategori: Allmänt



Det har blivit en väldig debatt angående "The DogWhisperer" Cesar Millans metoder i hundfostran. Många svenskar kallar han djurplågare för hans användning av viss utrustning som stackel och el som är förbjudet i Sverige men inte i USA.
Jag kan väl tycka att elhalsband känns hårt men används det för att hunden ska undvika skallerormar, bli bitna och dö så tycker jag det är helt rätt. Stackel ser väl heller inte så trevligt ut men en aggressiv hund är inte så trevlig heller..

Så det jag vill säga är att jag är superimponerad av Cesar och hans sett att hantera hundar. Han får ju trots allt till väldigt bra hundar och är en stark ledare.
Precis som jag också skulle vilja vara men aldrig kommer att lyckas med för jag blir så arg och kan inte behålla lugnet..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0