Antikrundan

Publicerat: 2012-02-16 Kl: 21:08:42 | I kategori: Allmänt



På torsdagar klockan åtta sitter jag oftast klistrad framför tv:n och tittar på Antikrundan. Jag tycker det är jätteroligt att se alla saker och uttrycken i folks ansikten när de får höra vad de är värda.
Tänk om man hade öga för antikviteter. Gå på loppisar och leta upp riktiga guldkorn för lite och ingenting. Men tyvärr så är jag helt blasé. Kan ingenting, men jag tänker att om jag tittar på tv:n kan man ju få tips och kanske nångång springa på nån liten ful porslinsfigur som är värd flera hundra tusen.



Min kompis Elsas barnbarn skrev till Antikrundan en gång och låtsades vara Elsa. Han var runt 11-12 år då kanske. Ungefär så här hade han börjat brevet: Hej jag heter Elsa och jag sitter på en hög antikviteter.
Jag skrattade och Elsa var livrädd att de skulle höra av sig :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0