Borta bra men hemma bäst

Publicerat: 2012-08-17 Kl: 20:59:00 | I kategori: Allmänt



Nu är jag hemma i byn igen :)))
 
Men jag måste säga att jag har haft helt fantastiska dagar i Härnösand och Höga Kusten med massa lekar, samarbetsövningar och teckenspråk..
Framför allt har vädret varit på våran sida, så fejset har fått sig lite färg eftersom vi har varit ute hela dagarna..
 
Både årskurs 2 och 3 har varit med oss plus besök av flera döva. Så ögonen och huvudet har fått jobba rejält. Alla är helt underbar och verkligen mån om att vi ska trivas och våga.. Vi har fått ensamtid med de i högre klasserna så vi har kunnat fråga massa som man kanske inte vill fråga lärarna..
 
 
Jag gruvade mig lite för att sova borta för det är nånting som jag helst inte gör och jag höll på att svimma när jag fick veta hur vi skulle sova. Byggnaden vi fick heter Logementet?! Då kan ni ju kanske tänka er..
För det första så var det i en lagård.. Ja, en LADUGÅRD, där djur har bott.. Sen så tror jag att de köpt inredning och sängar från gamla regementet KA 5 i Härnösand..
 
 
Där uppe på överslafen sov jag!! Trodde ärligt att jag skulle ramla ner, så det var nog det som gjorde att jag sov ganska dåligt...
Men såklart, när alla 8 väckarklockorna ringde så sov jag som bäst och ville inte alls kliva upp och äta frukost.
 
Appropå att äta så har det gjorts alldeles för mycket..
Vårat matschema har sett ut såhär:
Onsdag - Fika, lunch, fika, middag, grilla vid havet.
Torsdag - Frukost, fika, lunch, fika, middag.
 
Jo serruvettu, mat har det inte varit nån brist på :)
 
Huvudbyggnaden
Lagårn där vi vi ettor sov..
Min frukostutsikt :)
 
 
Lövely
 
 
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0