Santas Reindeers in my dads freezer

Publicerat: 2011-11-25 Kl: 21:55:20 | I kategori: Allmänt



Idag har jag varit och hämtat renkött och pulat in i frysen hos pappa.. Då han är på Finlandskryssning och inte kunde hämta själv fick jag ta mig ner till hamnen till renskåpbilen och lasta tysken full.. :)


Det märktes i stan att det är löningsfredag, bilar överallt och även en polishelikopter som cirkulera runt runt.. Har säkert att göra med den 84-årige farbrorn som blev mördad i förrgår. Fy vad hemskt, hoppas de åker fast snart..

Sen bar det av hem till byn igen för städning, bytning av gardiner och utsättning av alla ljusstakar och stjärnor. Karln har fixat granen så snart lyser den också.. Det är mysigt med all julbelysning och jag älskar att åka runt och titta in i alla julpyntade fönster överallt..
Men direkt efter jul ska allt bort, då är jag less. Så innan nyårsafton oftast så är alla julgrejer borta hemma hos oss..


Den här julstjärnan i näver har farfar gjort för många år sen, så den måste hängas upp..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0