Inte en snöflinga så långt ögat når...

Publicerat: 2011-11-21 Kl: 20:17:40 | I kategori: Allmänt



Vart tog snön vägen som utlovades i helgen?
Jag som har stått redo med fyrhjulingen för plogning, har tagit på mig plogjour i hela byn..  Skämt Å Sido ;)
Men jag vill bra gärna ha lite snö nu. Blank is fick vi iallafall, vägen var som en spegel i lördags. Tur man kör dubbat..

Jag läste på Twitter (IG Chefen) att inne i Stockholm på Hornsgatan (tror jag det var) är det förbjudet att köra med dubbdäck?! Idag stog polisen där och gav alla med dubbdäck böter..
Ska man inte uppmuntra folk att köra med dubbar? Det känns ju som att det är säkrare med än utan på vinterhalkan.

De lär tjäna bra med pengar på alla norrlänningar som kör bil i Stockholm för jag tror inte att det är många häruppe som inte kör med dubbdäck..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0