Norrlänska Skåningar

Publicerat: 2011-07-10 Kl: 23:34:02 | I kategori: Allmänt



Imorrn är det sommar igen, då kommer min guddotter från Skåne hem och ska vara här i tre veckor.. Mysigt :) Ja, hennes mamma är ju också med såklart, Märta min Märta...
Ja, Märta vad ska man säga om henne. Det finns så mycket att berätta om Märta så det skulle kunna bli en hel bok, men kortfattat så är det min vän som jag haft längst. Ibland känns det som om vi är systrar.. Vi har alltid hållit ihop även fast vi bråkar, tjaffsar och retar varann till vansinne ibland. Så kan jag säga att jag älskar henne av hela mitt hjärta och skulle göra allt för henne..
När vi var små så skyddade jag henne om det var nån som var elak eller retades, men jag själv var nog inte alltid så snäll. Jag visste hennes svaga punkt och den använde jag mig av. Ibland kan jag göra det än idag om jag vill ha min vilja igenom. Behöver bara säga att jag ska kittla henne så får hon panik och gör som jag säger! Hehe..
Så imorrn förmiddag tar jag och susar genom skogarna med min fyrhjuling (tror jag). Så om ni ser nån grönt monster ute efter vägen så kan det vara jag :)
Vackra Märta..
Det här är en tradition som vi haft sen vi var små, det åker fram varje sommar!!
/C






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0