Jag är tillbaka efter Dagmars framfart!

Publicerat: 2011-12-26 Kl: 15:43:01 | I kategori: Hemma i Byn



Fy vilken hemsk natt det har varit. Klockan 06.00 i morse hade jag fortfarande inte somnat. Jag har bara väntat på att ett träd skulle dundra in i huset eller att taket skulle flyga iväg.
Allvarligt talat så var jag riktigt rädd ett tag, tur jag har karln som försöker lugna mig.

Vi har nästan precis fått tillbaka strömmen och telefonerna, jag blev så glad så tårarna nästan kom. För karln träffade på några elgubbar på förmiddan som sa att ville det sig illa så fick vi ingen ström förrän imorrn kväll! Vad gör man då? Tänder ljus och sitter och tittar på varann?

Imorse kokade karln kaffe
på stormkök, själv sov jag. Men de hade gått jättefort och blev jättegott. Ibland är det tur att ha karln som samlar och sparar en massa skit, för rätt var det är så kommer skiten till användning ;)

Jag har varit ute nu och plockat reda på alla saker som blåst omkring. Trädgårdssoffan hade blåst in i karlns bil, all min fina ljung låg utspridd över hela gårn och det var bara pinnarna kvar. Ozzy och Agnes koja var helt förstörd, två krukor har gått sönder. Tur att jag tog in alla ljuslyktor i går kväll.

Men inget ont
som inte har något gott med sig brukar det heta. Karln har fått en massa jobb att ta reda på skog som blåst ner. Så han har precis åkt i väg med skördarn så jag ska snart till grannbyn och hämta honom.

C ♥ EL







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0