Is Is och åter massa is

Publicerat: 2012-03-05 Kl: 15:33:13 | I kategori: Hemma i Byn



Det värsta med våren är att det blir så fruktansvärt isigt och halt överallt.
Jag tog med mig Diva på en sparktur idag som kunde ha slutat illa för mig om hon inte va så lydig som hon är och stannar när jag säger till.
Vi svängde av till den lilla grannbyn och där var det inte ett gruskorn så långt ögat kan nå. Diva kände att det gick lätt så hon drog på järnet och när kopplet spändes så gled sparken åt sidan och jag höll på att flyga all världens väg och hade hon inte lyssnat så kanske jag legat i diket med hjärnskakning eller nått (mina katastroftankar som spökar igen) hehe..
Jaja, det gick bra och roligt hade vi. Åtta rådjur fick vi se, men de gör vi i stort sett varje dag. De bor i våran by, för en granne matar dem :)
Man måste ju passa på att åka spark nu för snart går det inte. Jag funderade om jag skulle ta och köpa en sån där sparkcykel som sjuksköterskorna åker runt på sjukhuset med. Stora däck och ser rejäl ut,  det måste ju fungera på grusväg..


Ser ni hur isigt det är?


Nu ska jag ta mig en påtår, betala lite räkningar och sen fortsätta med min bok.. Ska googla sen och försöka hitta en bild på en sån där sparkcykel som jag menar..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0