Vaknade och det var alldeles tyst..

Publicerat: 2012-01-13 Kl: 15:49:27 | I kategori: Hemma i Byn



Det var strömavbrott och lill Dagmar härjade utanför. Skönt att det var ljust ute ialla fall.

Karlns moster ringde och frågade om jag kunde skjutsa dem fram på byn för de hade flera ärenden att göra och det blir så besvärligt med färdtjänst med många stopp.
Självklart sa jag, för det gick ändå inte att vara ute för det blåste smådjävlar och inne var det ingenting som fungerade. Vi åkte på kyrkogårn och bytte batteri i ljuslyktan på karlns mormor och morfars grav, sen till Grenen Blomster/Presentaffär och köpte blomjord. Vårdcentralen fick sig ett snabbt besök och slutligen Grillen där vi köpte kycklingsallad som vi for hem och åt och när vi kom hem så var strömmen tillbaka så då fick vi oss en välbehövlig kopp kaffe på maten..

Nu är jag mätt och belåten och ska lägga mig på sofflocket ett tag tills tvättmaskinen är klar med sängkläder. Ikväll blir det ett bad och krypa ner i renbäddat. Finns de nå bättre :)


Bjuder på en bild på den vackraste ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0