Är jag en Shopaholic?

Publicerat: 2012-01-16 Kl: 23:29:57 | I kategori: Allmänt



Nä, det tror jag väl ändå inte. Men jag älskar att handla och känslan jag får när jag köper nånting är en bra känsla. Tyvärr så varar den ju bara för stunden och dan efter så vill jag handla nått nytt igen. Ibland får jag ångest när jag handlat nått dyrt, men då brukar jag övertala mig själv att jag verkligen behövde den där saken eller klädesplagget. Då går det oftast över.

När jag handlar på nätet, vilket jag också gör ganska mycket kommer den där braiga känslan två gånger. Både när jag beställer och när paketet ligger i brevlådan eller på Ica.

Med jämna mellanrum brukar jag sälja kläder på Tradera och köpa nya kläder för pengarna jag får in. Då känns det inte lika jobbigt att handla den där dyra tröjan som jag suktat efter..


http://www.successandyouth.com/wp-content/uploads/2010/05/Do-you-see-yourself-as-a-Shopaholic.jpg
Sen ger jag pengar med jämna mellanrum till välgörenhet så jag tänker inte bara på mig själv jämt ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0