Älgskräck och Änglar

Publicerat: 2012-01-12 Kl: 01:26:05 | I kategori: Allmänt



Jag är så fruktansvärt rädd att jag ska krocka med en älg när jag kör bil den här årstiden. Vet inte varför, men jämt när jag kör och det har blivit mörkt är det enda jag tänker på att det ska hoppa fram en älg ur skogen.

Tänk om man skulle krocka
med en älg och den skulle hamna på motorhuven och in genom framrutan. Fy fan vad hemskt!
Jag vet inte om jag hört att det hänt nångång, vilket det alldeles säkert ha gjort men jag har missat det. Förrän idag när jag läste på st.nu att just det hade hänt på E14 i Matfors, samma väg som jag åker till och från stan.

Jag har varit jättenära att köra på ett rådjur en gång, det var så nära så jag fattar inte att det inte tog i bilen. Men man har en otrolig reaktionsförmåga (ialla fall jag) för jag hann tvärbromsa, slå på blinkersen och sänka radion på en sekund. Fråga mig inte varför jag gjorde de två sista manövrarna men så var det :)

När vi åkte hem från stan ikväll så svängde vi in i Vattjom på Statoil och där stog bilen som krockat med älgen parkerad och jag tror det var killen som körde bilen som var där. Så han verkar ha klarat sig bra..



Han hade kanske en Ängel med sig..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0