Varna alla älgar

Publicerat: 2011-09-04 Kl: 22:33:55 | I kategori: Allmänt



Imorrn smäller det, då börjar den årliga älgjakten..
Jag har lite dubbla åsikter om älgjakt, jag älskar älgkött och det är skönt när frysen fylls med kött så man klarar sig till nästa år. Jag tror inte att jag har köpt ett paket köttfärs på affärn sen jag träffade karln..
Samtidigt tycker jag så synd om älgarna under jakten. Tänk vilken stress de måste känna med hundar och jägare överallt i skogen, deras hem..
Jag har faktiskt klappat en älg en gång. Det var utanför Umeå på en älgfarm och jag måste erkänna att jag var lite rädd.. Det är inte direkt som man har nått att sätta emot Skogens Konung!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0