Skogen är vacker..

Publicerat: 2011-09-25 Kl: 17:15:52 | I kategori: Allmänt



Jag tog fyrhjulingen och åkte upp i skogen ovanför huset och plockade lite gran och tallris till ljungen. Det slog mig däruppe vad fint det är i skogen, med mossklädda stenar, blåbär och lingon, svamp, nån lite bäck som slingra fram och alla träd.
Tänk om jag bara kunde sluta tänka på att det ska komma en björn hela tiden. Om jag kunde det skulle jag vara i skogen hela tiden. Jag skulle nog flytta ut i skogen på sommaren, precis som Ronja Rövardotter gjorde..

Lingon att äta, så jag skulle slippa vara hungrig..


Vitmossa om jag skulle göra illa mig och blöda ;)


Så här blev det med ljungen efter lite hjälp från skogen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0