Miljonär?

Publicerat: 2011-10-08 Kl: 20:00:25 | I kategori: Allmänt



Då sitter jag här som varje lördag och väntar på att få reda på om jag blivit miljonär på lotto. Jag undrar hur jag skulle reagera om de ringde från Svenska Spel och sa att jag vunnit drömvinsten. Skulle nog tro att de var nån som skämta med mig.. Men jag blir glad bara jag vinner en tjuga för då kan jag spela lite Bingo. :)

Många säger att pengar inte har nån betydelse, men där tycker jag att de har väldigt fel. För i dagens samhälle handlar allt om pengar, man klarar sig inte utan pengar..
Jag har en bekant som ofta säger: Jag lever på kärleken.. Lycka till brukar jag svara då, den blir du inte mätt på!!

Sen kan jag tycka att media ofta framställer allt i svart eller vitt. Antingen är man miljonär eller så är man utblottad, men det skulle kanske inte vara så intressant att titta på en normal medel Svensson.

Jag såg Lyxfällan reprisen förut.. En fyrbarnsfamilj med skulder på ca 1milj, men ägde ingenting!? Tog SMS lån för att inte hamna hos kronofogden. Med en inkomst tillsammans på 38.000:- skulle de kunna leva riktigt bra. Men de hade avbetalningar på lån på 41.000:- i månaden?!
När sen saker skulle börja säljas av så börja karln att grina när de sålde hans X-box.. Åhh Herregud snacka om bortgjord, undra om han skäms när han sett sig själv på Tv??

Jaja, nu får jag snart reda på om jag kan lyxkonsumera nått ikväll ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0