Saltvik

Publicerat: 2011-08-29 Kl: 23:07:51 | I kategori: Allmänt



Som många vet är jag intresserad av kriminalitet och hur kriminella fungerar och tänker. Ända sen fängelset i Saltvik började byggas har jag velat åka dit på ett studiebesök, för att se hur det ser ut och fungerar. Om det är som i Prison Break eller om det bara är som att bo i en studentkorridor men man blir inlåst på kvällen..
Nu tror jag inte att man får åka dit på studiebesök, kanske innan de öppnade men inte nu.
Jag var in på deras hemsida och där stod det bara info om regler då man skulle besöka nån och så vitt jag vet så känner jag inte nån som huserar på Saltvik.. 

  

Bild ovan från kriminalvården.se



Jag var till Umeå för nån dag sen och då åker man förbi Saltvik så därav mina funderingar.. Vad jag gjorde i Umeå, det ska jag berätta nån annan dag :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0